Área restrita

photo 2019 01 08 14 24 31For more than 20 years, CUPUM has been one of the major international conferences to discuss latest ideas and applications of computing technology, aiming to address a diverse range of social and environmental issues that would affect urban planning and development based on computing technology.

Call for Papers and Posters

Deadline: February 15

Each paper should be between 4000 and 6000 words in length, including notes, figures, tables, references, et cetera. All selected papers should contain at least an abstract (max. 150 words), introduction, methodology section, conclusions, and recommendations.  The selected papers will be included in the digital conference proceedings.  The selection of the paper for inclusion in the Conference Proceedings also implies its presentation at the conference. 

Each poster should contain an extended abstract of between 400 and 800 words in length, including notes, figures, tables, references, et cetera.  The abstracts of the selected posters will be included in the conference proceedings.  The selected posters should be presented at the Conference.

The central theme of the 16th CUPUM Conference is 'Computational Urban Planning and Management for Smart Cities'. Papers and posters appropriate to this theme are particularly welcome. In addition, the conference welcomes all papers and posters appropriate to one or more of the following topics:

  • Agent-based modeling
  • Animation
  • Artificial Intelligence in Urban Planning and Management
  • Artificial Neural Networks
  • Big data in Urban Planning and Management
  • Cellular Automata
  • Computer Aided Design
  • Decision Support Systems
  • Genetic Algorithms
  • GeoDesign
  • Geographic Information Systems
  • Information Technology & Expert Systems
  • Land-use & Transportation modeling
  • Planning Support Systems/Science
  • Public Participation Systems
  • Remote Sensing
  • Safety & Health Care Systems
  • Simulation
  • Social Media and Planning
  • Spatial data collection, Analysis, and Visualization
  • Spatial statistics
  • Urban Management Systems
  • Urban Planning & Modeling

Data: 8- 12 July of 2019
Address: Wuhan University, Wuhan, China.

For more information, click here

 

Com candidaturas separadas em fases, o Ciclo de Palestras de Gestão da Mobilidade Urbana ocorrerá no Departamento de Engenharia Civil da FEUP - Universidade do Porto. 

Candidaturas
1ª FASE 10 DEZ –16 JAN
2ª FASE 17 JAN - 03 MAI
3ª FASE 06 MAI - 05 AGO

Regime de Estudo

Diurno, Regime de tempo integral e Presencial

Objetivos

O ciclo de estudos oferece formação na área da especialização em Mobilidade Urbana respondendo a uma lacuna formativa do mercado nacional. O ciclo de estudos é vocacionado para a transmissão de conhecimentos nos domínios específicos do planeamento do território, dos transportes e da gestão integrada da mobilidade em meio urbano, assentes em políticas, princípios e estratégias inovadoras e de sustentabilidade. Estas temáticas são focadas nos problemas urbanos e metropolitanos, dando-se ainda atenção à mobilidade inter-municipal em territórios de “baixa densidade” (à escala das Comunidades Intermunicipais).

Confira mais informações sobre o evento AQUI.

calendario noticia 2Fique atento ao prazo final de submissão de trabalhos da 32º ANPET.

Não perca a chance de apresentar seu trabalho no maior evento de Transportes do Brasil.

Para mais informações, confira no site.

11 10 Anpet NoticiaTemos o prazer de anunciar os ganhadores do PRÊMIO Cátedra Abertis-USP em Gestão de Infraestrutura de Transportes, nas categorias de melhor Tese de Doutorado, melhor Dissertação de Mestrado e melhor Tese ou Dissertação em Segurança de Transportes, no ano de 2017, apresentadas em Programas de Pós-graduação de Universidades Brasileiras:

Categoria Melhor Tese de Doutorado:

Lílian dos Santos Fontes Pereira Bracarense, com a tese de Doutorado “Elementos para um modelo inovador de parcerias público-privadas em infraestrutura de transportes: estudo aplicado à hidrovia do rio Tocantins”, orientada pelos Prof. Dr. José Matsuo Shimoishi e Prof. Dr. Joaquim Aragão, do Programa de Pós-graduação do Departamento de Engenharia Civil e Ambiental da Faculdade de Tecnologia da Universidade de Brasília.

Categoria de Melhor Dissertação de Mestrado:

Túlio Silveira Santos, com a dissertação de Mestrado “Procedimento metodológico para avaliação de desempenho de praças de pedágio com uso de simulação”, orientada pelos Prof. Dr. Licínio da Silva Portugal e Prof. Dr. Paulo Cezar Martins Ribeiro, do Programa de Pós-graduação em Engenharia de Transportes da COPPE – Universidade Federal do Rio de Janeiro.

Categoria de Melhor Tese ou Dissertação em Segurança de Transportes:

Karla Cristina Rodrigues Silva, com a tese de Doutorado “Avaliação da transferabilidade de modelos de previsão de acidentes em rodovias de pista simples do Brasil”, orientada pelo Prof. Dr. Antonio Clóvis Pinto Ferraz, do Programa de Pós-graduação em Engenharia de Transportes da Escola de Engenharia de São Carlos da Universidade de São Paulo.

Assim, parabenizamos todos os ganhadores e seus orientadores pela excelência dos trabalhos apresentados, sendo que os três trabalhos ganhadores foram submetidos aos Prêmios Internacionais da Cátedra Fundação Abertis. Os prêmios serão entregues no 32º Congresso Nacional de Pesquisa e Ensino em Transportes, da ANPET, em Gramado, no dia 06 de Novembro de 2018, por ocasião do Jantar de Confraternização.

Os ganhadores serão contatados para a organização de sua ida ao Congresso e detalhes do recebimento dos prêmios.

Cumprimentamos todos que submeteram suas Dissertações e Teses para concorrerem aos Prêmios da Cátedra Abertis-USP em Gestão de Infraestrutura de Transportes no Brasil.

Atenciosamente,

Profª Drª Liedi L. B. Bernucci

Diretora da Cátedra Abertis - USP

porto noticia 2Extended deadline for abstract submission: 1st June 2018.

The 31st ICTCT Conference will be held in Porto, Portugal on 25th-26th October 2018, under the main topic On the track of future urban mobility: safety, human factors and technology.
The objective of the conference is to support the understanding of future trends in urban mobility and their implications for the safety of all road users. An important aspect in this respect is that technological developments must go hand in hand with users’ acceptance and behaviour. Therefore, we are interested in studies analysing topics such as the role of human factors in road safety and how technology advancement in urban transportation can influence road users and vice versa. Contributions featuring innovative methods and tools for the assessment of road safety and the reduction of the impacts of road crashes in cities, particularly focusing on vulnerable road users, are also welcomed.

More information can be found on the conference websitewww.fe.up.pt/ictct2018

For submitting an abstract, please use the following linkhttps://easychair.org/conferences/?conf=ictct2018

Topo